
Life Norge
Kommunikasjonsplattform, visuell identitet, logotype, payoff og pakningsdesign for Pharmafiks
Life Norge AS er et selskap eiet av Norges Røde Kors som tilbyr førstehjelpsutstyr, førstehjelpskurs, hjertestartere og annen type sikkerhetsutstyr til bedrifter og privatpersoner i Norge. Når selskapet ønsket å freshe opp sin egen merkevare Pharmafiks, ba de oss om hjelp. Vi fikk i oppdrag å tydeliggjøre merkevarens posisjon med en ny logo og visuell identitet.
I samarbeid med kunden begynte vi med å ta frem en kommunikasjonsplattform som identifiserte Pharmafiks sine verdier og hvordan merkevaren ønsker å fremstå i markedet. Utfra dette laget vi en visuell identitet for Pharmafiks med helt ny logo, payoff og tydelige maler for pakningdesign.
Pharmafiks er et premium brand og siden Life Norge er spesialisert på førstehjelpsutstyr og -kurs, har følgende ord vært bærende i den nye visuelle identiteten:
Ekspertise
Tydelighet
Kvalitet

